
Het ene moment is het gewoon totaal lekker rustig op het kantoor. Buiten tikt de regen tegen het raam, binnen zitten witte boorden naar schermen te kijken. Op de achtergrond klinkt zachtjes de opbeurende muziekkeuze van Sky radio. Dan, als een bliksemslag bij voorspelbare hemel, verstoort een enthousiaste kreet deze oase van sereniteit. 'Jawel hoor! Jajaja pal boven Zwolle, zul je altijd zien!' roept een grijs/lichtgrijs gestreepte stropdas. Als stokpaardjes floepen de hoofden achter de schermen omhoog.' Trots draait hij het scherm om. 'jongens, op dit moment regent het buiten!' Hierna breekt de totale anarchie uit. Mensen beginnen te ratelen en druk te gebaren over en weer over het weer. De persoon naast de stropdas laat prompt alle mappen uit zijn handen vallen en pakt zijn mobieltje uit zijn binnenzak. 'Schat hoi met mij! Ja ik weet dat ik mijn brood ben vergeten, maar luister ik bel voor iets anders. Ben je thuis? Het regent in Dronten hé! ja geef maar toe, dat weet ik namelijk via buienradar.nl!. En het leuke is dat ik ook weet dat als ik over twee uur thuis kom het nog steeds regent in Dronten, alleen dan in lichtblauw-pixels in plaats van rode, maar ik moet weer aan de slag doei!'
Gister was er helemaal geen ontkomen aan met een halve pagina over buienradar.nl in het Financieel Dagblad. Bedenker, exploiteur en mogelijk toekomstig verkoper mr. Rijkaart van Capellen vertelde over het geheim van zijn succes. "Als mensen in de middeleeuwen ergens geen behoefte aan hadden, dan hebben we daar nu op internet ook geen behoefte aan." Een dapper man die Rijkaart van Cappellen. Iedereen weet dat het waar is, maar weinig durven er zo voor uit te komen. De behoefte op internet en de behoefte in de middeleeuwen zijn op principiële punten precies hetzelfde. Net zoals waffelen en swaffelen principieel gezien allebei gelul is. Slimme mensen registeren dan nu ook meteen Heksenradar.nl en kruistochplanner.nl
Overigens is het niet helemaal waar dat er verder helemaal niks te lezen is. Nee dan zou je het interne magazine "Bankbreed" groot onrecht aandoen. Nu stikt het van de blaadjes bij ABN, maar Bankbreed is de onbetwiste koning van de interne sufferdjes. Bankbreed bestaat niet alleen uit Bankbreed magazine er is, net als bij de Donald Duck, ook een Bankbreed extra! Sinds de overname komt daarbij een Bankbreed Flash. En om het kleine grut straks uit te leggen waarom pappa zo druk is met het vinden van een nieuwe uitdaging: Bankbreed For Kids.
Dé bank bevindt zich in een zware storm en dat voelt het personeel. Waar gaat het heen? Waar gaat hij heen? en vooral Waar ga ik heen? ABN AMRO, dat was dé bank. Zelfverzekerd Hollands. Nu staat Filosoof Paul Wouter in de Bankbreed. Te doceren wat de Belgische baronnekes en jonkheerkes verwachten. "De Belg kruipt in zijn schulp en associeert assertiviteit met arrogant gedrag. Dat is heel ernstig hoor daar hebben mensenlevens onder te lijden. In België worden Nederlandse managers ontslagen voor arrogant gedrag." Terwijl als Fortis iets zou kunnen leren van ABN is het wel assertiviteit
Aan de andere kant als je zo'n hippe goodiebag aan de wereld schenkt wordt veel je vergeven.
fin
Geen opmerkingen:
Een reactie posten